Световен ден на шоколада и три вида браунис

Да е честит на всички шокоманиаци световният ден на шоколада - 11.07.11! Поне според някои сайтове големият празник е днес и въпреки противоречивата информация в интернет реших, че нищо не ми пречи да го отбележа подобаващо :) За мен шоколадът не е просто десерт, а по-скоро източник на вдъхновение, добър приятел в тежки моменти, винаги приятна изненада и нещо без което не мога. Ако и вие сте от този отбор днес ви предлагам да се почерпим с един мнооого шоколадов десерт в три варианта, а именно: малиново брауни, брауни с орехи и брауни със сушени плодове. Реших за спестяване на време да използвам една базова рецепта, която след това да разделя на три десерта. Открих огромно разнообразие и невероятни идеи за приготвянето му. Накрая избрах тази рецепта по чисто практични съображения - трябват ми белтъци за една торта. Ето и необходимите продукти:
- 2 ч.ч. брашно;
- 1 ч.ч. какао;
- 2 ч.ч. кафява захар;
- 1/2 ч.л. сол;
- 1 ч.л. бакпулвер;
- 80 гр масло;
- 120 гр натурален шоколад;
- 2 яйца;
- 4 белтъка;
- 1 ампула течна ванилия;
- 1/2 ч.ч. прясно мляко;
Шоколадова заливка:
- 100 гр. шоколад;
- 100 мл течна готварска сметана;
По желание:
- 200 гр пресни малини;
- 1-2 с.л. кокосови стърготини;
- 1/2 ч.ч. микс от сушени плодове;
- 1/2 ч.ч. едро нарязани орехи;
Първо се подготвя шоколадово-маслената смес. На слаб котлон загрейте шоколада и маслото до тяхното разтопяване. Отместете от огъня, изчакайте леко да изстине и сложете захарта. Разбъркайте до почти пълното разтопяване на захарта. Започнете да добавяте яйцата и белтъците един по един, като разбърквате добре сместа след всяко от тях. Накрая добавете ванилията и прясното мляко. В по-голям съд пресейте брашното заедно с какаото, солта и бакпулвера. Сложете шоколадово-маслената смес към сухата смес и разбъркайте добре.
Загрейте фурната на 170 градуса. Отделете 1/3 от сместа. Пюрирайте малините през цедка, за да махнете семчиците, като преди това отделете десетина цели малини. Добавете плодовото пюре към отделената смес за брауни. Изсипете в малка намаслена тавичка с диаметър 20см. Подредете отгоре отделените малини, като преди това потопете всяка от тях до половина в кокосови стърготини. Идеята за малиновото браунис ми хрумна от една страхотна рецепта на Мони за шоколадови кексчета с малини.
Сега идва ред на останалите два вида брауни. За класическото брауни просто добавете орехите и сложете сместа в правоъгълна намаслена тавичка с размери 16х20. Сложете двете тавички заедно и печете в продължение на 25 минути, като проверявате периодично с клечка за зъби. След като браунисът с орехи е изпечен и изстинал го разделете на две.
Покрийте едната част с нарязаните на дребно сушени плодове и залейте със шоколадовата заливка приготвена от загрятата течна сметана, в която е добавен до разтопяване натурален шоколад.
Това е :) Вече имате три различни шоколадови десерта. Аз отивам да се отдам на шоколадова фиеста! Хубава, слънчево-прохладна и мноого сладка нова седмица от мен!

Коментари

  1. Аууу, ами сега?!Нещо като десерт три в едно:))).Чудесно предложение за шокоманиаци като мен:))).
    Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Габи, аз като Аелис също съм разтроена (по логиката на раздвоена трябва да е така, нали:-))) Страхотни са ти предложенията и да живее шоколада!!!!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Честит празник, шоколадки!:) Чудесни предложения! Ще ги изпробвам!

    ОтговорИзтриване
  4. Габи, и това ако не е шоколадова фиеста - здраве му кажи ! :)))
    Май ще се пробват и трите, но като че ли най-ме блазни този с орехите! ;)
    Прохладна и много шоколадова вечер ! :)))
    Поздрави!
    Миро

    ОтговорИзтриване
  5. Красиви и вкусни снимки, както подобава на шоколадов празник! Аз ще се почерпя виртуално с онова парченце със сушените плодове, ако не възразявате :)
    Поздрави и хубава седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Аелис, Мони и аз бях разтроена и за да превъзмогна това състояние съм на път да си утроя килограмите ;)
    Благодаря Траяна - Честит празник и на теб!
    Миро тъкмо едно последно парченце ми е останало от него. Заповядай :)
    Мария - добър избор! Тези със сушените плодове свършиха първи :)

    ОтговорИзтриване
  7. Габи ,това е чудесно!Как ще отслабна по дяволите, като продължавам така, но да живее шоколада!

    ОтговорИзтриване
  8. И трите варианта изглеждат превъзходно! Благодаря ти

    ОтговорИзтриване
  9. Павлина и аз това се питам честичко :) Но пък поне сме по-щастливи като се отдаваме на шоколадовите си изкушения.
    Много благодаря Дани! Оценката от невероятен кулинар като теб значи много!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации