Овесени блокчета с малини

Моят червен период продължава. Дойде ред и на малините. Признавам си, че те са силно подценен от мен плод. Един от първите ми опити за приготвяне на сладкиши беше с малини и резултатът беше толкова отчайващ, че единствено баща ми се опита да ме насърчи като успя да преглъгне няколко хапки :) Не знам дали този спомен ме кара да пренебрегвам този ароматен плод, но мисля, че всички мои предразсъдъци вече изчезнаха след днешната рецепта. Тук може да откриети оригиналната рецепта, а ето и моята:
Необходими продукти:
- 300 гр малини;
- 1 1/2 ч.ч. фини овесени ядки;
- 1 ч.ч. брашно;
- 125 гр краве масло + още малко за намасляване;
- 1/2 ч.л. бакпулвер;
- 1/2 ч.л. сода бикарбонат;
- 4 с.л. сладко от къпини;
- 3-4 с.л. пудра захар;
- 4 с.л. кафява захар;
- 1/2 ч.ч. кокосови стърготини;
Загрейте в подходящ съд кафявата захар, маслото и сладкото до стопяване на захарата и отместете от огъня. Смесете сухите съставки - овесените ядки, брашното, кокосовите стърготини и бакпулвера. Намаслете тава и я покрийте с хартия за печене. Моята е с размери 18х26 см. Загрейте фурната на 180 градуса. Разтворете содата за хляб в супена лъжица вода и я изсипете при маслено-сладката смес. Ако изведнъж всичко стане на буйна пяна, значи ... всичко е наред :) Изсипете при сухата смес още докато е топло маслото и разбъркайте добре. Разстелете половината смес на дъното на тавата. Намачкайте малините и добавете пудрата захар. Може да промените количеството според това колкто сладък искате да се получи десерта. Също така може да прецедите малиновото пюре, за да няма семчици. Разстелете плодовото пюре върху овесените ядки и покрийте отгоре с останата смес. Леко притиснете сместта, за да я изравните. Печете в продължение на 20-25 минути. Не се притеснявайте ако след изпичане сместта при натиск изглежда твърде мека. След истиване десерта ще се стегне. Разрежете докато е още топъл на квадратчета и оставате да истине в тавата.
Може да поднесете със заквасена сметана, но задължително с добро настроение и усмивка :)

П.П. Искам да споделя с вас първата си награта! Получих я от Мони, с което много ме трогна и искам още веднъж да и благодаря! Това е едно от най-хубавите предимства на кулинарните блогове - възможността да се запознаваш с такива прекрасни хора. 

Коментари

  1. Много са симпатични тези овесени блокчета, Габи! И тази усмивка накрая в чинийката е много сладурска.:-)))))
    Желая ти едно много усмихнато утре!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Габи, прекрасни овесени блокчета и ммм, малини. :))От няколко дни все малини са ми в главата, от всички кулинарни блогове така ме примамват тези малки червени сладости...
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Още едно примамливо предложение с малини:) Браво,Габи!
    Последната снимка е много весела и симпатична!

    Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Габи, чудесно предложение - много вкусни изглеждат тези овесени блокчета!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Привет,Габи!
    Много ми харесват тези малинови блокчета,а по-назад видях още примамливи десерти,и започнах да се облизвам!
    Ще следя блога ти с интерес!

    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ти Мони :) Много усмихната седмица и на теб!
    Таня и аз само малини виждах в блоговете и накрая се предадох на това изкушение :)
    Леви радвам се, че ти харесва - Много слънчева и хубава седмица и на теб!
    Благодаря Аелис - опасявам се, че съм малко пристрастена към десерти с овесени ядки :)
    Добре дошла Елексир :) Благодаря за милите думи и се надявам да откриеш интересни неща в моя блог. Хубава и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации