Френска селска торта и още една слънчева награда

Всяка моя торта е сериозно обмисляна, изстрадана, правена с много любов и ... никаква яснота какво ще се получи накрая :) До сега не съм правила една и съща торта два пъти, но аз съм си новак в тази сфера. Днешната торта е за една много слънчева девойка, която вече духом е на морето, затова не ми беше трудно да измисля дизайна на тортата. Задължително трябваше да има морски животинки. Идеята ми хрумна от това сладко раче на Бети. Имах и необходимия продукт - бадемов марципан от страхотното интернет магазинче на Рони, който все чакаше да се престраша да го пробвам. Сега е времето да си кажа най-искрено - никога до този момент не бях правила фигурки от захарно тесто, марципан или фондан! Дори нямах идея дали от марципана може да се получи нещо... и се започна едно ровене в интернет за напътствия за правене на октоподи, раци, риби, миди и т.н. Това е резултата:
Надявам се да разпознаете кое какво е :) Сега стигаме и до тортата. Трябваше ми торта с покритие което да наподобява пясък, на който да се разхождат моите творения и освен това да е нещо леко и вкусно. Решението беше взето - избора падна върху френската селска торта. Имаше едно лято, в което с рожденничката си похапвахме почти всеки ден от нея, но сега щеше да е домашно приготвена. Рецептата, която избрах е на Дани, която е сътворила една невероятно нежна и красива торта. Надявам се един ден да мога да направя нещо поне наполовина толкова изящно и съвършено.
Ето и необходимите продукти:
За блатовете:
  • 4 с.л. мед;
  • 1 бакпулвер;
  • 3 яйца;
  • 1/2 ч.ч. кристална захар;
  • 50 гр. краве масло;
  • 2 1/2 ч.ч. брашно;
  • 1 к.л. канела.
За крема:
  • 2 кофички заквасена сметана Мегле;
  • 250 мл. течна готварска сметана;
  • 3-4 с.л. пудра захар;
  • 1 ч.ч. сушени червени боровинки;
  • 350 гр смлени орехи; 
Още от самото начало искам да ви предупредя, че трябва да си отделите около 3 часа за приготвянето на тортата (това е без времето необходимо за приготвянето на фигурките), за да не ви се налага после да обяснявате на съседите какво точно правите с миксер в 1 часа през нощта :) Започнете със загряването на медът и бакпулвера на водна баня или на около минута в микровълновата до получаване на пяна. Изчакайте сместа да изстине. През това време може да си приготвите орехите. Разбийте яйцата със захарта до побеляване и заедно с медната смес и маслото ги сложете на водна баня. Оставете яйчено-медената смес да поври около 10 минути. След това изключете котлона и добавете брашното и канелата. Трябва да се получи тесто по гъсто от кексово. Пригответе си предварително изрязани от хартия за печене кръгове с диаметъра, с който искате да бъде тортата. Моята беше с диаметър 22 см и се получиха 10 блата. В средата на всеки кръг сложете по 2 с.л. от сместа и с помощта на нож разстелете равномерно тестото по кръга. Печете блатовете в предварително загрята на 170 градуса фурна за не повече от 5 минути или до получаване на зачервяване по края. Отлепете хартията и изчакайте блатовете да изстинат.
Време е за приготвяне на крема. Разбъркайте заквасената сметана с пудрата захар и добавете към нея разбитата сметана. Подреждането на самата торта е лесно: Първи блат - крем, втори блат - крем и поръсете със смлени орехи, трети блат - крем и поръсете с червени боровинки, четвърти блат -  крем, пети блат - крем и орехи, шести блат - крем и червени боровинки, седми блат - крем, осми блат - крем и орехи, девети блат - крем и червени боровинки, десети блат - крем. Покрийте цялата торта с крема и поръсете с плътен слой смлени орехи. Ако решите да правите морска торта може да направите шоколадов ганаш като загреете 100 мл готварска сметана и след като заври я отместете от печката и добавете 100 гр. бял шоколад и синя готварска боя. Изчакайте да изстине и приберете в хладилника поне за 2 часа. Разбийте сместа с миксер и шприцовайте морето около тортата.
Самите фигурки са приготвени от бадемов марципан и готварска боя. Отрязват се парченца от марципана, които трябва за около 5 минути да се мачкат с ръце (като пластелин) докато омекнат и се поставя постепенно боята, като след всяко поставяне се размачква с ръце. Оформянето фигурките направих с помощта на дъска за пластелин, нож и клечки за зъби :)
Ето и едно парченце любезно предоставено от рожденичката за снимка. Почерпете се!
 
И накрая искам да споделя една много слънчева награда, която получих от Мони с:
Теди
Бети
Както и с всички, които намират време да посещават моят блог и се надявам да я предадете нататък. Нека тази награда да ви усмихне поне за малко и да внесе много слънчево настроение в лятото ви!

Коментари

  1. Габи, прекрасна е тортата ти! Толкова е свежа и сладка с тези морски фигурки! Чудесна е!:-)))
    Радвам се, че Слънчо весели блогчето ти!:-)) Избрах да я направя такава весела, слънчева, за да се усмихваме по-често, ей така, от сърце, да бъдем добри, ведри! Радвам се, че наградата ми се предава нататък, нали това е и целта, повече хора да и се радват!:-)))
    Нека не те напуска сънчевото настроение никога и нека се усмихваме по-често!:-))

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна торта! Справила си се перфектно!Може ли адреса на този магазин на Рони? Вероника ли имаш предвид?

    ОтговорИзтриване
  3. Мони - радвам се, че ти харесва тортата. Аз понеже си виждам всичките недостатъци и не мога да преценя :) А Слънчо е толкова усмихващ и създаваш настроение, че наистина трябва да стигне до много хора! Хубава съботна вечер мила!

    Много ти благодаря Траяна за милите думи! Да, става дума за он-лайн магазина на Вероника. Това е линк към него: http://www.gingercookies.eu/shop/

    ОтговорИзтриване
  4. Габа,много весела награда - благодаря ти, че я сподели и с мен!!!А тортата е чудесна!

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина е много весела и лятна наградата и се надявам да ти донесе едно много слънчево и усмихнато лято Аелис :) Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Габи,страхотна торта си направила,фигурките са невероятно весели,пълни с настроение!Вярвам,че изненадата на рожденничката е стоплила сърцето ти!
    Радвам се, че моето Раче те е вдъхновило и още веднъж ти благодаря за споделената награда, за чудното,усмихнато слънчице!

    ОтговорИзтриване
  7. Габи, благодаря ти за тази весела, слънчева награда! Кой може да я погледне без да се усмихне :)
    Френска селска торта е едно от малкото сладки неща, които обичам много (иначе правя, но рядко ям). Твоята изглежда страхотно, а тези фигурки са много весели и свежи :)
    Сърдечен поздрав и прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
  8. Габи,справила си се страхотно!Всичко се разбира какво е,нямай грижи за това!А в разрез тортата подсказва,че е зарадвала всички,които са си хапнали от нея-и визуално,и вкусово!Браво!

    ОтговорИзтриване
  9. Габи, браво справила си се чудесно с тортата! Много е весела, а сигурна съм, че е и мноого вкусна!
    Искам да ти благодаря споделената награда! За мен значи много!
    Поздрави и слънчево настроение:)!

    ОтговорИзтриване
  10. Бети,
    Лети,
    Елексирче,
    Леви,
    много ви благодаря за милите думи! За мен вашата подкрепа значи много! Хубава вечер мили дами и много усмихната нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  11. Габи, тортата е много красива, а като видях продуктите и отрязаното парче ми се прииска да си отхапя - толкова вкусно изглежда! :)
    Поздрави! :)
    Миро

    ОтговорИзтриване
  12. Габи, благодаря за вниманието и слънчевата награда.
    Тортата е чудесна.
    Продължавай все така авантюристично да се вихриш в кухнята!
    Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Миро - грабвай парченцето - твое е :)
    Много ти благодаря The witch! Хубава нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Жестока е! Мерси много :) Слънчев ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря Габи първо за разходката ти нас. И не по-малко за интересните идеи. Аз също съм голяма любителка на торто - правенето, но още не не съм решела дали да публикувам в блога тортите защото никак не обичам да пиша рецепти... точно защото при мен те не са никак точна наука... или поне така си мисля, лъжичка в повече, щипка нетърпение, и голяма доза аматьорство се забъркват и разбиват с миксер в купа пълна с лакоми детски пръстчета. Е, голяма слънчева усмивка за милата торта, моето момиченце имаше много подобна за 4-тия рожден ден и вчера даде поръчка за нова такава.

    ОтговорИзтриване
  16. Габи,толкова обичам тази торта,че я преядох!Отдавна не съм сия поръчвала и никога не съм я правила.Благодаря за хубавата рецепта!Получила ти се е много добре.Ще я пробвам задължително!Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  17. Теди радвам се, че ти харесва! Хубава вечер!
    Ivalex напълно те разбирам за писането на рецепти:) Преди да започна този блог всеки път след като нещо станеше готово се чудех какво точно сложих и никога нямаше шанс да сготвя едно и също нещо два пъти! Това обаче си има и своя чар. Но като гледам какви невероятно идейни неща майсториш много бих искала да видя и някоя рецепта за торта. Сигурна съм, че ще бъде много вкусна :) Ще чакам снимки и рецепти от рождения ден на малката принцеса!
    Много ти благодаря Катерина! Надявам се да ти хареса и в домашен вариант и ще чакам отзиви! Ако имаш нужда от допълнителни пояснения съм на разположение :)

    ОтговорИзтриване
  18. Габи много си мила, освен Страната отвъд дъгата имам и още едно Вятърничаво място :) там са много от нашите снимки... Добре си дошла по пътечката край трите бора. :) http://ivalex.multiply.com/

    ОтговорИзтриване
  19. Габи,
    благодаря ти мила за вниманието, което ми оказваш и за наградата. Отдавна не съм получавала, а това определено ми лиспваше :))) Тортата е невероятна, изглежда страхотно. Справила си се фантастично с рачетата, много са добри. Поздрави за теб

    ОтговорИзтриване
  20. Ivalex много ми хареса твоето Вятърничаво място :) Красиво и уютно е там. Навява на мечти и сладки детски усмивки :) Твоята морска торта е страхотна! Ето такъв октопод се опитах да направя, но без успех! Но да си призная тортата с къщичката, гъбките, цветята и ягодките ми грабна сърцето! Вече почвам да мисля как мога да я направя без никакви инструменти и опит :) Май ще се тренирам първо на пластелин.
    А за приказките нямам думи ... Надявам се да ги намеря скоро в книжка, която да взема след време за моите деца :) Продължавай все така мило да ни посрещаш край трите бора! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  21. Дани благодаря ти за милите думи! Такава висока оценка от страхотен кулинар като теб ми топлят сърцето... наистина много ме зарадва! А и на мен рачетата са ми най-любими от всички животинки на тортата :) Поздрави и много усмихнат и лъчезарен ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  22. Габи благодаря... преди време в една тема от бг мама за работа с полимерна глина имаше инструментчетата едно към едно с оригиналните от Wilton за цена 6 евро от сайт за креативни потреби. Ще се опитам да намеря линка към този онлайн магазин. Също така ще видя и при нас там от където аз си ги купих- те са неоригинални или китаеца всичко прави за нормална цена...и ще ти напиша подробности.

    ОтговорИзтриване
  23. Габи, тази торта изглежда изключително! Толкова е свежа и весела :)

    Искам и тук да ти благодаря за тази слънчева и положителна награда :)

    Прекрасен ден от мен,
    Гал

    ОтговорИзтриване
  24. Ivalex, Супер! Ще ти бъда много благодарна за всяка информация по темата! Аз още дори не знам за какви инструменти да гледам:) Хубава и усмихната вечер от мен!

    Много ти благодаря Галка за милите думи! А наградата си е съвсем заслужена за твоето слънчево блогче :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  25. с фотошоп ли правиш композициите на снимките??

    ОтговорИзтриване
  26. Здравей и добре дошла :) Все още съм на етап разучаване на фотошоп и затова работя с доста по-дилетантски програми. Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации