Мариновано свинско месо и награди

Знам, че е лято и е сезон, който предразполага към по-леки ястия с преобладаващо присъствие на зеленчуци, но я се опитайте да го обясните на някой верен последовател на месоядната диета :) Вкъщи месото е на почит и често гостува на масата ни. Днешната рецепта открих съвсем случайно, когато търсех да направя нещо, което може да се сготви само, почти в мое отсътвие, защото трябваше да се подготвям да посрещане на гости и същевременно да върша още много друг неща. Въпреки, че до последно нямах представа какво ще сервирам и дали ще става за нещо (даже се бях подготвила за резервен план с пилешко месо) маринованото свинко се указа удивително вкусно! Предполагам, че рецептата не е нова за повечето от вас, но реших все пак да я споделя, защото вече заема почетно място в моите рецепти за свинско месо. Тук може да намерите оригиналната рецерта.
Ето и необходимите продукти:
- 1 кг цяло парче свински врат (без кост);
- 1 с.л. лимонов сок;
- 1 с.л. бяло вино;
- 2 с.л. мека горчица;
- 1 к.л. смлян черен пипер;
- 1 ч.л. мед;
- 1 с.л. олио;
- 1 ч.л. сол
- бекон нарязан на тънки филийки;
- кашкавал нарязан на тънки ленти;
- гъби - по желание.
В тавата,в която ще печете месото поставате лист алуминиево фолио (с по-голям размер от парчето свинско месо, така че да може да се увие в него). Направете разрези в месото - все едно че искате да го направите на пържоли, но без да режете до край. Всички продукти за марината се смесват - лимоновия сок, бялото вино, меда, олиото, солта, черния пипер, горчицата. С така получената смес се намазва цялото месо и вътре в направените разрези. Увивате го във фолиото и го оставяте да престои в хладилника за поне 6 часа. Аз го правя сутринта преди работа и вечерта като се прибера е готово за изпичане. Ще направя едно малко отклонение посветено на горчицата. Дълги години с нея бяхме на Вие. Не харесвах вкусът и избягвах всички рецепти, в които се предвижда да се слага. Единственото изключение беше при едно мое посещение в Гърция, когато опитах "гирос" (не съм сигурна, че така се казваше - нещо като вариант на дюнера), в които имаше изключително вкусна горчица. От тогава до тази рецепта все не можех да открия моята горчица. Сега вече знам, че това е т.н. "мека горчица". Нейният по-остър вкус се омекотява от меда и другите подправки и съществеменно тя придава един много интересен привкус на месото. С две думи - пробвайте! Дори и до сега да сте я избягвали :)
Идва ред и на краят на работния ден, в който домочадието очаква от вас чудеса от храброст и едва ли не от ръкава да извадите вечерята и то докато изслушвате подвизите им от деня, подреждате и се борите с малките семейни драми, които правят живота толкова интересен (от въпросът за изчезналите чорапи до кой ми изяде скрития шоколад :) Включете фурната на 200 градуса и докато загрява довършете приготвянето на месото. Развийте фолиото само от горната страна. Във всеки от направените разрези подредете по парче бекон и парче кашкавал. По желание може да добавите и гъби (предварително задушени или стерлизирани). Завийте отново във фолиото и печете за около 2 часа. Към края отворете фолиото, за да се запече месото и да придобие още по-апетитен вид. Тази вечеря много бързо се сприятелява с чаша вино или бира :)
А сега дойде време и за наградите! Всяка една от тях е много специална за мен, защото идват от прекрасни хора.
Тази награда получих от Диди. Много благодаря! Наистина ме трогна и зарадва с жеста и вниманието си!
Тя е със специални правила на предаване:
  • целта на наградата е да се популяризират нови и/или не толкова известни блогове, с огромни количества почитатели и последователи
  • в поста трябва да се копира наградата и указанията към нея
  • трябва да се посочи линк към блога на човека, който те е номинирал със съответната награда. 
  • трябва да оставиш коментар в блога на този, който те е номинирал, за да го информираш, че приемаш наградата и на свой ред да оставиш линк към твоята публикацията, отнасяща се до наградата.
  • трябва да се изберат между 3-5 блога, на които да предадеш наградата. Към всеки от блоговете се посочва линк. Чрез коментар в избраните блогове се информират получателите на наградата. Те на свой ред трябва да изпълнят гореизброените условия. :))

А аз искам да я предам на няколко блога, които следя от съвсем скоро и в този смисъл за мен са нови :), а именно - Sapiens, Кулинарен блог на Маги, Бети, Лина, Ivalex, Шарена сол, Пипилота, Нина.

Другата наградата с мен сподели Мони - един от най-слънчевите хора, които познавам и  макар че сме познаваме само виртуално се надявам, че това е началото на едно хубаво приятелство :)))
От своя страна искам да споделя това лятно цвете с:
Катерина
Траяна

Мария
Кокона

И не на последно място е наградата от Елексирче - невероятено позитивна, човек, който винаги може да те усмихне и да те вдъхнови :) Благодаря мила! Хубаво е да има повече такива хора като теб!

Да е честита на: 
Павлинка
Миро
Мария
Леви
Хриси
Жани

П.П. Днешната публикация е писана в ситуация на тотално (работно) разсейване и може да съдържа сериозен брой правописни грешки. Авторът носи пълна отговорност за това, но се надява да получи вашето извинение, защото не са направени преднамерено :)

Коментари

  1. Хиляди благодарности за жеста!
    Очарован съм!

    ОтговорИзтриване
  2. Габи, отново ме изненадваш с награда, много ,много благодаря, а относно това свинско по горе, направо е зашеметяващо, ще се възползвам. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Габи, хиляди благодарности изказвам! Благодаря и аз за жеста! С удоволствие я приемам:)))))
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Габи,много интересна рецепта!Честити награди и благодаря,че споделяш една от тях с мен!
    Пожелавам ти хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Габи, нищо, че е лято. И аз бих хапнала с удоволствие :) Изглежда много вкусно!
    Честити награди и от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Честити награди, Габи! Благодаря ти, че споделяш и с мен това прекрасно слънце!
    Този пост много ме развесели- това със свинското, гостите и чудесата от храброст ми е толкова познато :)) Свинското изглежда разкошно, мъжът ми много ще го оцени! Още следващият път ще го направя по твоята рецепта.
    До скоро, Габи и много хубава неделя! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Габи, благодаря ти за наградата, страхотен пост си написала!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Честити награди, мила Габи!
    Признателна съм ти за споделената награда!
    Зарадваме приятно:)
    А рецептата ти е чудесна!

    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Сапиенс - Добре дошъл и се радвам, че ти харесва наградата :)
    Павлинка - наградата е напълно заслужена, а рецептата наистина печели вниманието на любителите на месото. Хубав ден и усмихната нова седмица!
    Жани за мен е удоволствие да я споделя с прекрасен кулинар като теб :) Поздрави!
    Кате благодаря и аз. Хубав ден!
    Илиянка, вкъщи не сме много по леките летни ястия - за добро или лошо :) Поздрави и усмихната нова седмица!
    Мария и моят мъж му е фен :) Ако го питам него всяка вечер може да похапва нещо подобно. Поздрави!
    Маги радвам се, че ти харесва! А наградата споделя с удоволствие с такива хубави хора :)
    Леви надявам се наградата да ти донесе много усмивки и лъчезарно настроение! Хубав ден мила!

    ОтговорИзтриване
  10. Много вкусно месце, Габи ! И точно по мой-вкус, допълнено с още месце :))
    Честити ти наградки!

    ОтговорИзтриване
  11. И аз искам да благодаря най-искрено за прекрасната и специална награда! Заслугите за нея не са само мои, затова с удоволствие ще я споделя с още някого!
    Прекрасна и апетитна мръвка си сготвила,Габи! Идеята ти е много добра при посрещане и на гости- хем вкусно,хем не изисква цял ден в кухнята.

    ОтговорИзтриване
  12. Габи, честити награди!
    Месцето изглежда крехко и апетитно:-)

    ОтговорИзтриване
  13. Габи,какви мили думи за мен изказани,разтапяш ме,наистина,мила,благодаря от все сърце!
    Радвам се,че усещаш нещата по този начин!
    Рецептата е страхотна,със сигурност е било много вкусно филенцето!

    Прегръдки и хубава вечер пожелавам!:)

    ОтговорИзтриване
  14. Ау,забравих да ти честитя наградките от другите дами!Да ти се множат и да ти носят много удовлетворение и стимулГаби!Честито!

    ОтговорИзтриване
  15. Габи,благодаря ти много за жеста към мен!Много ме зарадва и ми донесе страхотно настроение!
    Честито и за другите награди!Пожелавам ти още много!
    Кулинарното ти предложение много ше допадне на месоядните у дома.

    ОтговорИзтриване
  16. Габи, рецептата ти за свинското е трепач, а постът ти както винаги е страхотно приятен, обичам да те чета.:-)))
    Честити ти наградки! Когато имаш време, намини през блогчето ми, там има още една за колекцията ти!
    Прегръдки и хубава и усмихната седмица!:-)))

    ОтговорИзтриване
  17. Огромно благодаря на Габи за това, че ме дари с награда! За мен това е много мил жест и радост в душата ми! Благодаря!!!

    ОтговорИзтриване
  18. Ще е много мило от твоя страна, ако минеш оттук http://pipilotki.blogspot.com/2011/08/blog-post_29.html, за да получиш една скромна награда и от мен :)))

    ОтговорИзтриване
  19. Габи, имам една наградка за теб, ела да я поличиш :))

    ОтговорИзтриване
  20. Габи пак съм аз, имаш си подаръче при мен, ела!

    ОтговорИзтриване
  21. Габи, благодаря ти сърдечно... най-сетне имам мъничко време да разгледам какво става в света на блоговете и прекрасните домашно сготвени нещица. Прекрасен ден и отново Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря Пепчо! Следвах принципа на Мечо Пух - Колкото повече - толкова повече ;)
    НифНиф споделяй на воля - това е идеята на тези награди :)
    Благодаря Мъхче - наистина става много крехко месото :)
    Елексирче всяка дума е искрена и напълно заслужена! Хубави почивни дни мила!
    Бети радвам се, че съм ти донесла толкова положителни емоции с наградата :)
    Мони и аз обичам да те чета, а да похапвам твоите идеи ;)
    Пипи много благодаря за наградата! Наистина много мило :)
    Жани, мила - макар и със закъснение идвам да я получа! Благодаря ти за жеста!
    Павлинка обичам да получавам изненадващи подаръци :) Много благодаря!
    Ивалех - прекрасен ден и на теб! Още малко да се подредят нещата при мен и ще имам малко въпроси относно приготвянето на една торта с мишлета :)

    ОтговорИзтриване
  23. Много вкусно предложение, следващият път когато приготвям свинско ще е по твоята рецепта.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  24. Моите почитания. Вашата рецепта ми бе част от новогодишното меню. Добавих от мен гъбки и топено сирене. Моето семейство бе запленено от вкуса и от вида му. Ще ви следя изкъсо да не изпусна нещо прексрасно.
    Поздравявам ви,
    Тони

    ОтговорИзтриване
  25. Тони, искрено ме зарадва :) Голям комплимент е, че сте избрали моя рецепта за новогодишното меню! Много благодаря за оказаното доверие! Пожелавам на цялото семейство много щастлива и успешна нова година! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  26. наистина невероятна рецепта - изглежда много вкусно ястие - ще го приготвя при първа възможност - мерси че го споделихте тук с всички нас - поздрави и до скоро

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, да ви хареса :) Хубаво и усмихнато лято!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации