Млечен терин с горски плодове

Явно през последните седмици ми е писано да правя различни неща за първи път. Дойде време и на желирането. С него дълго време бяхме на Вие... Струваше ми се нещо много непостижимо. Но след като видях Малиново млечния терин на Ева просто нямах избор. Той толкова дълбоко се запечати в съзнанието ми, че едно малко гласче непрекъсното започна да мърмори ... "Ами сега какво ще правиш тази вечер? Защо не се пробваш? Е, какво толкова, че имаш работа? Хубава работа - спи ти се?! От сън спомен няма. Хайде реши се най-сетне!" И така докато се предадох :) Така се роди днешната рецепта. Ето и необходимите продукти:
- 2 пакетчета желатин на доктор Йоткер;
- 350 мл сок от малини;
- 100 гр. френско грозде;
- 100 гр. боровинки;
- 150 мл течна готварска сметана на Хопла;
- 300 гр. кисело мляко;
- 4-5 супени лъжици захар;
- 1 пакетче ванилова захар.

Самото приготвяне не отнема време, но ако искате да стане за вечеря е най-добре да започнете от сутринта, защото трябва да изчакате отделните пластове да се желират добре. Първо в 4-5 с.л. студена вода разтворете 1 пакетче от желатина и го изчакайте да набъбне (заприличва на грис-халва:). През това време измийте добре плодовете, които ще използвате и си подгответе съда, в който ще желирате. Аз имам форма за желиране, но ако нямате такава просто застелете по-дълбок съд с прозрачно фолио. Подредете плодовете в съда. Следващата стъпка с желатинът е да го загреете леко на водна баня до неговото разтваряне. Във всички упътвания, които четох с главни букви пишеше - Внимавайте да не заври! След разтварянето му го смесете с плодовия сок. Аз използвах концентрат и затова не съм добавяла захар в този пласт от терина, но пък това го направи по-тъмен и не се виждат хубаво плодовете. Изсипете сместа при плодовете и приберете в хладилника поне за 3 часа.
Три часа по-късно или една следобедна дрямка време идва ред и на млечния пласт. Повтаряте по-горната процедура с второто пакетче желатин. През това време загрейте леко киселото мляко и захарта (и двата вида) до тяхното стопяване. Добавете желатина и отместете от печката. Разбъркайте, за да се разтопи той и оставете млечната смес да се охлади. Разбийте сметаната до меки връхчета и добавете към охладената смес. Разбъркайте внимателно и изсипете при вече желирания пласт с плодове. Върнете съдът отново в хладилника и забравете за него поне за още 3-4 часа - ако можете. Аз го проверявах толкова често, че накрая моята половинка ми каза, че в хладилника е станало по-топло отколкото в стаята и така няма шанс да се желира :) Ако използвате форма за желиране я потопете за кратко в топла вода и след това обърнете десерта в подходаща чиния, а ако сте използвали фолио с негова помощ извадете терина.
Посоченото количество захар прави десерта не много сладък - така, че да се усеща истинския леко кисел вкус на плодовете. По желание може да добавите още захар и в двата пласта.
В заключение: получи се много лек, свеж и летен десерт :) Заповядате да опитате!

Коментари

  1. Много свеж и подходящ за сезона десерт!


    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотен десерт!Полезни съвети при желиране! Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  3. Леви, радвам се, че ти харесва! Наистина е много свеж :) Поздрави и усмихнат ден от мен!
    Благодаря Траянче! Имах големи притеснения по време на желирането и затова се опитах да опиша процеса максимално подробно, за да е в полза на други начинаещи като мен :)Пожелавам ти много хубав и лъчезарен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Невероятен е теринът ти, Габи! Благодаря за доверието и се радвам, че идеята ти е харесала, резултатът е зашеметяващ! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. aa, мн хубаво поднесено и ми харесва как оформяш снимките. Мн сложно ми се вижда рецептата, но пък знае ли човек

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря за високата оценка Вероника :) Аз лично имам страшно много забележки към снимките си. Признавам си най-чистосърдечно, че ги оформям през няколко съвсем прости програми на Windows (като например Microsoft Office Picture Manager), а ги оформям най-често с PowerPoint.
    Иначе рецептата и на мен така ми подейства първия път, в който я видях, но се оказа че е най-вече времеемка и съдо-цапаща :)

    ОтговорИзтриване
  7. Ева благодаря за милите думи - много ме зарадва! Казано от кулинарен експерт като теб наистина значат много за мен! Идеята наистина ми хареса и не ми даде мира докато не я изпробвах :) Хубава и много усмихната вечер на теб!

    ОтговорИзтриване
  8. Обичам желирани десерти! :)Габи, твоят изглежда невероятно! :) Плаче си да го опитам! :)))
    Сърдечни поздрави! :)
    Миро

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти Миро :) Ти си майстор на желираните десерти - вече съм си харесала няколко от твоите за опитване след като преборих желирането :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Габи,обожавам такива млечно плодови парфета,а твоето е толкова подканящо!И с красива форма!Супер е,бих си хапнала с удоволствие!
    И от тартата с праскови ще си взема парченце,то се знае!Много красива!

    Спокойна,вкусна и приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  11. Елексирче за приятелите винаги :) Имаш от мен по парченце и от двете :) Хубава и лъчезарна неделя и на теб!

    ОтговорИзтриване
  12. Този десерт веднага ме спечели! Обожавам подобна комбинация от вкусове! А и съм фен на желираните десерти. Ще го пробвам.

    ОтговорИзтриване
  13. Ели радвам се, че ти харесва! Ще чакам отзиви после :) Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации