Тарта с праскови и овесени ядки

Лято е, и въпреки че моето подсъзнание непрекъснато мърмори как иска шоколадови мъфини, се опитвам да задоволя глада си за сладки неща с по-здравословни и не толкова калорични рецепти. Днешната идея видях във вкусното блогче на Хриси. Направих една импровизация на рецептата и ето резултата:
Необходими продукти:
- 450 гр фини овесени ядки;
- 3 яйца;
- 125 гр краве масло;
- 2/3 ч.ч. кафява захар;
- 1/2 ч.ч. едро смлени орехи ;
- 1 кг праскови;
- сушени плодове по избор;
- 1 с.л. канела;
- 1 к.л. смлян карамфил;

Приготвянето е много лесно. В купа размесете леко разтопеното краве масло, яйцата, овесените ядки, орехите, 1/2 ч.ч. от захарта, карамфила и 1/2 с.л. канела до получаване на еднородна смес. В предварително намазана с масло форма (моята е с 24 см диаметър) разстелете овесената смес, като покриете дъното и стените. Образувалата се кора напълнете със смес от нарязани на купчета 2 малки праскови, сушени плодове (червени боровинки, стафиди, кайсии) и 2-3 с.л. кафява захар. Нарежете останалите праскови на резенчета, потопете в смес от останалата кафява захар и канела и наредете върху тартата. Сладкишът се пече в предварително загрята на 170 градуса фурна за около 30 - 40 минути или ако ползвате керамичен съд като мен в студена фурна за поне 50 минути (общо от включването на фурната).
В заключение - малко прекалих и със захарта и с канелата, затова по-горе съм написала коригирания вариант. Предпочитам да усещам вкусът на плодовете, а не сладостта на захарта. Въпрос на вкус е да ги увеличите при приготвяне :)
Заповядайте! Да видим, кой пръв ще си отреже парченце :)

Коментари

  1. Габи, вече си отрязах солидно парче! :))))
    Много апетитно звучии изглежда! :)
    Габи, извинявай, че не се появявам в коментарите, но има някакъв проблем с твоя и още един-два блога. От няколко дена не ми показват новите публикации и това го разбрах днес. Не съм много наясно с тази техника (компютрите де),та не знам дали проблема е при мен или другаде. :)
    Но като знам, ще проверявам! ;)
    Поздрави ! :)
    Миро

    ОтговорИзтриване
  2. Миро опитай - наистина се получи вкусен сладкиш с наситен плодов вкус :) Сега вече разбирам една мистерия, която и мен ме озадачаваше. Няколко блога ми изчезнаха и не ми се показват публикациите им. Явно има някакъв проблем, но и аз нямам представа как да го поправя :) Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравословен, плодов, ароматен и несъмнено вкусен десерт! Чудесен е !

    Поздрави и прекрасен ден, Габи!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря Леви! Хубав и лъчезарен ден и на теб!

    ОтговорИзтриване
  5. Габи, прекрасен е станал този сладкиш! Сладкото вкъщи свърши, затова, докато направя нещо ново, си отрязвам едно "виртуално парче".:-))))) ммммм, вкусно!
    Позволявам си и аз да спомена нещо за непоявяване на блогове, при мен пък някои не се актуализират с нови публикации и едва като ги посетя, виждам, че има нов пост. Затова и се забавям с коментарите.
    Хубава и уютна вечер, Габи!

    ОтговорИзтриване
  6. Габи, чудесно предложение!Обичам десерти с плодове, а тази тарта изглежда наистина много, много вкусна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря Мони! Заповядай, взе ми си колкото ти душа иска :) Относно проблемът с блоговете - явно не е само при мен, но да се надяваме, че скоро ще бъде разрешен.
    Аелис - Благодаря! Аз от няколко месеца открих плодовите десерти, но вече съм им гооолям фен :)
    Хубав неделен ден мили дами!

    ОтговорИзтриване
  8. Габи,тия дни се загубих по селата -:)...а ти си направила много вкусничък сладкиш!Орехи,праскови,канела-звучи много ароматно и апетитно!

    ОтговорИзтриване
  9. Обожавам такъв тип десерти! Винаги ме пренасят в любимата Франция! И аз ще се почерпя с някое по-голямо парче :)
    Поздрави и хубав ден, Габи!

    ОтговорИзтриване
  10. Бети Добре дошла отново:) По селата е хубаво - със сигурност въздухът е по-чист и живота по-спокоен. Прекрасно място за почивка!

    Заповядай Мария вземи си:) И аз се надявам един ден да ме отвее вятъра до Франция, но за сега си нося Париж в къщи под кулинарна форма :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации