Торта "Джакузи"

Днес ви представям съвсем първата ми торта облечена и украсена със захарно тесто. Дълго се подготвях за нея... Тя претърпя много метаморфози и все отлагах да я направя и накрая се случи точно този дизайн. Дано това означава, че ще ми върви по вода тортоправенето :) Всичко в нея приготвях за първи път - и блата, и крема и украсата. Тук е момента да благодаря специално на Ивето, която с голямо търпение не само ми отговори на въпросите, но и ми помогна да се сдобия с много полезни инструменти. Много, много благодаря още веднъж!
В началото искам да дам малко информация за всички, които като мен са едва в началото и имат много въпроси. Не претендирам, че ще дам най-верните напътствия или единствените възможни - това са нещата, които открих докато се "борех" с тази торта :)
- Много е важно да използвате хубав фондан. Моят е от страхотното магазинче на Леви.
- Фонданът винаги се държи обвит в прозрачно фолио или плик, защото много бързо започва да се изсушава от въздуха;
- при разточване се използва малко количество царевично нишесте, както и ако при правенето на фигурки тестото ви лепне пак може да си набрашните леко ръцете;
- готовите фигурки се сушат на стаен въздух или на студено, но не в хладилника;
- може да разточвате между два листа хартия за печене - получава се по-гладко тесто и е по-лесно за работа;
- Залепването на отделни елементи на фигурки или части от захарното тесто може да се прави с лепило направено от размит с малко вода фондан;
- На приготвените фигурки им трябва поне ден-два за да изсъхнат, а ако са по-големи и повече;
- Ако искате да поставите върху тортата някакви изправени елементи още при приготвянето им сложете клечка за зъби наполовина в тях, за да я използвате за закрепване.
Сега за самата торта. Приготвена е за рожденик, който от скоро е фен на СПА - преживяванията :) Пожелавам му повече време за почивка и за най-важните хора около него. Тези, от вас, които ме познава, знаят че съм верен фен на шоколада, затова и няма да е изненада като кажа, че и тази е такава, а именно - "Шоколадов трюфел". Рецептата за нея научих по време на един сладкарски курс, който получих като подарък от най-страхотните хора (те си знаят). Не съм сигурна дали да я публикувам, защото се получиха някои проблеми при приготвянето и, а се опитвам да не пиша рецепти, за които не съм 100% убедена в крайния резултат. Планирам да я направя поне още веднъж и тогава обещавам да разкажа и за нея. Сега са самото украсяване на тортата.
Необходими продукти за 22 см торта:
- около 400 гр бял фондан;
- 2-3 с.л. какао;
- черна, жълта, синя, червена сладкарска боя;
- 2 с.л. желатин;
- 200 мл вода;
- 5-6 с.л. царевично нишесте;
- захар;
- дъска за пластелин;
- клечки за зъби;
- нож за пица;
- четка с естествен косъм;
- сантиметър.
От всичко, което прочетох за покриването на торта със захарно тесто научих, че е необходимо да се покрие предварително тортата със смес от пудра захар и краве масло (или конфитюр от кайсии), за да се изолира фондана от крема, с който е покрита и да не омекне и да се разпадне. От друга страна това помага да се изравнят получени неравности и да се сдобиете с гладки стени. Това е важно, защото всяка неравност много си личи под захарното тесто. Да се върнем на тортата. Първо реших да направя "дървената облицовка" на джакузито. Не разполагах с кафява боя и затова трябваше да импровизирам. Измерих височината на тортата и си направих хартиен шаблон. С негова помощ си изрязвах отделни парчета. Всяко парче разграфявах на "дъски" с размери 2 см. и отбелязвах с помощта на ръба на дъската за пластелин. След това с клечка за зъби направих релеф.
Залепих всички парчета върху тортата и след това с четка нанесох какаото. Ако имате кафява боя тук може да видите друг вариант на "дърво". Сигурна съм, че веднъж влезли в царството на тортите на Димитрана няма скоро да излезете :) Между другото там има и страхотно обяснение как се прави пате.
Да се върнем на моята торта - покрих и нейния център с кръгло парче фондан, за да може по-добре да изпъкне "водата". Трябва да се направи и борд на джакузито. Изрязах ленти със широчина 4 см. и ги навих на рула. Наредих по края на тортата, като преди поставянето им намазах с лепило. Време е за създаването на водата :) Приготвих захарен сироп, чрез загряване на 200 мл вода и 1/2 ч.ч. захар до стопяване на захарта. Прибавих синя боя и оставих да изстине. Предполагам, че може да се използва и течност от компот, но се притеснявах дали няма да се промени цвета. Залях желатина със студена вода и оставих на набъбне. След това на водна баня (без да завира) затоплих желатина докато стана течен и добавих в оцветения захарен сироп. Прибрах в хладилника и изчаках да започне да се желира. Много е важно да не се изпусне момента, в който желатина е започнал да стяга и няма опасност да се разтече и преди да е окончателно стегнал. При загребване с лъжица стои като на малки парченца. Изсипах върху тортата и леко изравних. Не се притеснявайте ако водата не е гладка - лека по лека ще се изравни. Важно е да не редите направените фигурки веднага, защото ще се размекнат от желето. Също така е най-добре да добавите самото желе в деня на поднасяне на тортата, защото в противен случай рискувате то да започне да размеква фондана и да се превърне в истинска вода :)
Това е. Май стана твърде дълго това обяснение :)
Допълнителните елементи от украсата оставям на вашето въображение!
За десерт искам да споделя наградите, които получих от Танчето с всички, които отделиха време, за да прочетат сагата ми по създаването на тази торта :)




Коментари

  1. Габи,
    чудесна е тортата :)
    Идва ми да се "цопна" в джакузито!
    Ще чакам с нетърпение и съдържанието на тортата!
    Поздрави от мени още много красиви изпълнения!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, много ме усмихна с идеята за "цопването"! И аз имах подобни помисли, като знам, че вътре е почти само шоколад, но успях я спася тортата от себе си ;) Прегръдки и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Сръчна магьосница си ти, Габи! И какъв първи опит само! Великолепна е тортата! Пожелавам ти да направиш още много такива сладки и красиви опити!
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Габс, поклон, браво, възхищавам се на всеки осмелил се да прави захарно покритие, аз сигурно никога няма да мога, получило се е чудно! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Габи,само мога да гледам и да цъкам с език,защото всички добре знаете,че не мога да правя такива неща!
    Но,затова ви има вас, да се наслаждавам на вашите творения!
    Тортата е много красива и изпипана, аи звучи толкова вкусно:)
    Прегръдки и успешна нова седмица:)))

    ОтговорИзтриване
  6. Габче, справила си се чудесно!
    Искрени адмирации!
    Благодаря за споделените съвети, със сигурност ще са ми от полза т.к. аз нямам никакъв опит с тортоправенето!

    Прегръдки и мнооого усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Габи, супер е джакузито! Водата е страхотна :)
    Желето не разтапя ли захарното покритие и фигурките?
    Тортоправенето е голяма зарибявка. Започнеш ли един път, няма отказване.
    Поздрави и пожелания за много творческо вдъхновение :))

    ОтговорИзтриване
  8. Е, нямам думи...прекрасно кулинарно произведение!
    Възхищавам се на майсторството ,което показала и на невероятния резултат,поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  9. Габи, прекрасна и сладурска торта, много се зарадвах като видях, че се появила... Браво, сръчковке мила, и все така. Желето се получило страхотно, направо притеглящо. А за опит първи мисля, че е повече от идеална тази фонданена красота. Харесват ми дъскичките, много са реалистични и а патенцето е детско и слънчево. Браво още един път.

    ОтговорИзтриване
  10. Габи,
    страхотна тортичка си направила!И снимки на стъпките!Браво!За първа "захарна торта" е майсторска..!
    Хубава нова седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Габи,
    изглежда много красива тортичката! Поздравления за труда и майсторството.

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ти Дени! Още имам да се уча докато стана истинска магьосница :) Усмихната нова седмица ти пожелавам!

    Павлинка, сигурна съм, че би сътворила много красоти, защото имаш усет и талант за кулинарстване - само трябва да се престрашиш да опиташ :) Прегръдки и лъчезарна нова седмица от мен!

    Кате, мила, ти такива вкусотии създаваш, че много често ме оставяш безмълвна и внезапно огладняла :) Аз имам още много имам да се уча! Прегръдки и хубав вечер!

    Левинка, много благодаря, мила! Определено голяма заслуга имаше и хубавия фондан, с който лесно се работи :) Прегръдкиии!

    Ели, съвсем права си за желето! Започна да разтопява фондана и фигурите. Честно казано никъде не бях прочела, че може да се случи това и чак днес след обяд го открих. Добавих го като препоръка да се сложи в деня на поднасяне, за да се избегне този дефект. А иначе наистина си е голямо зарибяване :) Поздрави и много хубава вечер от мен! П.П. Не знам защо, не получавам информация за подновявания в твоя сайт и чак сега ги видях. Зимната торта е невероятна! Толкова изпипани детайли и изчистена визия! След като вече съм опитвала да правя някакви фигурки знам какъв талант, търпение и въображение е нужно, за да се постигне това!

    Мира, радвам се, че ти харесва :) Много благодаря за подкрепата! Поздрави!

    Иве, мила, ти си главният подстрекател :) Дъските доста ме измъчиха докато измисля как да разреша проблема с липсата на кафява боя и постигането на дървесен релеф, но мисля, че се получиха не-лоши. А патето ми е любимец :) Прегръдки! П.П. Аз не спирам да проверявам как вашата коледна работилничка твори :)

    Много благодаря Бети! От майстор като теб това значи много :) Прегръдки!

    Дани, благодаря! Имам още да много да се уча, но наистина ми доставя удоволствие :) Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  13. ГАБИ, ДЖАКУЗИМЕЧТА СИ СПРЕТНАЛА.....
    Много красиво и ефектно.Майсторка си голяма поздравления.
    Прегръдки и хубава вечер.

    ОтговорИзтриване
  14. Ехееей,какво яко джакузи,Габи!Много добре ти се е получило,изобщо не подозирах,че ти е първа подобна торта,браво,браво!
    И честити пълна кошница наградки,ти ги заслужаваш напълно,мила!

    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
  15. Как хубаво ти се е получила тортичката, Габи! И патенцето е чудесно, и джакузито, всичко!
    Благодаря за инструкциите, аз с фондана нямам много опит и определено ще ми бъдат от полза!
    Желая ти много весел празник! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Зич, благодаря! И за мен е като мечта това джакузи - не съм виждала на живо от твърде много време :)

    Роси, много благодаря, мила! Съвсем първа ми е :) А ако знаеш от кога си бях купила материали, но все не се престрашавах да опитам. Прегръдки и Весел празник и на теб!

    Мария надявам се да са ти от полза :) Ако мога да помогна с още нещо - пиши! Хубава вечер и весел празник!

    ОтговорИзтриване
  17. брааавоооо ,чудесна торта Габи .

    ОтговорИзтриване
  18. Честити награди!
    Тортата е много сладурска! Сложна ми се вижда, но ти си се справила перфектно!:)
    Много подробни обяснения, за което благодаря! Току виж си ме навила да опитам и аз:)

    ОтговорИзтриване
  19. Освен възхищение, няма какво друго да изкажа тук!Никога не съм опитвала подобен ''висш пилотаж'', пък съм и още нова и не бих се осмелила.Поздравления!Възхищавам се на нещата , които правиш!

    ОтговорИзтриване
  20. Соня, много благодаря! Сигурна съм, че ще се справиш дори още по добре. На мен ми отне повече от година разглеждане на сайтове и клипове за правене на торти, така че важното е човек да се реши :) Честита Нова година - много успешна и щастлива ти пожелавам да бъде!

    ОтговорИзтриване
  21. Понеже всички говорят за външния вид на тортата...да ви подразня и да кажа, че вкусът й беше фантастичен...................

    ОтговорИзтриване
  22. След днешната торта помниш ли вече вкусът на тази ;)

    ОтговорИзтриване
  23. Страхотна торта, Габи! Хайде и аз в джакузито, да не остана назад!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Заповядай - място има за всички желаещи :)

      Изтриване
  24. За втори път попадам на вашия блог и на тази торта и все ме усмихва :) Поздравления за идеята! Виолета

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за комплимента Виолета :) Тя ми е първата покрита със захарно тесто и винаги ми става мило като се сетя как я киприх :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации