Киш "Лорен"

Случвало ли ви се е да си купите шал (бижу, обувки, копче и т.н.) и след това дреха, която да му отива. Нещо подобно направих и аз. Взех си форма за "киш" преди да имам изобщо някаква представа какво точно е това. Но пък звучи много "завързано" (както казваше баба ми) и затова, разбира се, автоматично попадна в списъка ми с рецепти, които трябва да се опитат. Е, вече от личен опит мога да ви кажа, че според мен можете да си го приготвите и без специална форма.
Относно появата на този солен пай чичко Гугъл посочва Франция, въпреки, че се срещат позовавания и за родител от немски произход.

Моят първи кулинарен опит за киш беше основан на класиката, но хубавото е на тази рецепта е, че дава много свобода за импровизации. Можете да добавята продукти по ваш вкус. В по-голяма част от рецептите, които открих се използва заквасена сметана. Но аз се доверих на "Бон Апети" и използвах течна готварска сметана. Бях много приятно изненадана от плънката, която беше станала на пухкав солен крем. А беконът придаваше леко пушен вкус и аромат. Според мен едни броколи също щяха да се чустват добре придружени в тази френска закуска. Въпрос на вкус и предпочитания :)

Продукти за масленото тесто:
  • 250 гр пресято брашно;
  • 125 гр студено краве масло нарязано на кубчета;
  • 1 яйце
  • щипка сол.
 Продукти за плънката:
  • 200 мл прясно мляко;
  • 200 мл течна готварска сметана;
  • 100 гр бекон;
  • 100 гр кашкавал;
  • 3 яйца;
  • олио;
  • сол;
  • черен пипер;
Разбъркайте брашното с маслото и солта. В началото сместа ще стане на трохи. Продължете замесването докато се събере на тесто. Завийте го във фолио и го оставете в хладилника за 30 - 40 минути. Може да използвате това време да научите половинката си на името на закуската, която приготвяне. При мен опита беше неуспешен и до сега мъжът ми го нарича "кифа" :)
Извадете тестото от хладилника и го разточете на кръг по-голям от тавата, в която ще го печете. Сама форма трябва да бъде намазнена и набрашнена предварително. Поставете разточеното тесто в тавата, оформете и изрежете по ръба на формата. Набодете тестото няколко пъти с вилица и сложете да се запече в предварително загрята на 180 С фурна за около 10 - 15 минути.
През това време запържете бекона в олиото. Разбийте яйцата, добавете млякото, сметаната, солта и черния пипер. Извадете запечения блат и първо сложете бекона, след това яйчено-млечната смес, а накрая поръсете с кашкавала. Върнете във фурната и печете още около 30 минути.
Обещавам, че следващият път във формата за киш ще приготвя нещо сладко с ... шоколад, разбира се.

Коментари

  1. Това ми е любимата ти рецепта.От този киш мога да изям неопределено количество.
    Много държа скоро да го повториш!Може би преди постите :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Малко закачка за теб Габи-втората снимка е като поговорката "От пусто, в празно".

    ОтговорИзтриване
  3. Така е :) Имам още мнооого да уча, за да постигна добри снимки.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации