Пролетни бисквити

Бисквитената серия продължава :) Днес ще покажа как се правят нарисувани бисквити без да можеш да рисуваш - и това ако не е предизвикателство :) Всъщност е много лесно - всичко, което ви трябва е доза лудост (както вече съм споменавала) и запасяване с различни пособия. Опитала съм да покажа повечето стъпки на процеса, за да добиете представа, но ако някой има нужда от допълнителни разяснения - съм на разположение.
Преди да премина към публикацията обаче искам да направя едно уточнение. Има декорации на бисквитки (като тази, която ще покажа), които не изискват почти никакви умения, но има и такива, които са висш пилотаж. Искам да отдам дължимото и на хората, които наистина са майстори и имат златни ръце - Леви, която ме научи на основните техники при декорирането, Бети, Валерия, Буболинката и още много други, разбира се :) Дано да стана поне наполовина толкова добра колкото тях като порасна :)
Да започнем едно по едно. Първа е разбира се идеята. Исках да направя бисквитки с много, много цветя по тях по случай първа пролет. Не исках цветята да са направени от фондан първо, защото това би била твърде трудна задача за мен, а и защото тогава самите бисквитки стават почти неядливи от дебелия пласт захарно тесто. Избрах си снимка от Интернет с висока резолюция и подходящ десен и я дадох за отпечатване върху фонданова хартия при Кукитата. Фондановата хартия е всъщност много, много тънък пласт фондан, но за разлика от вафлената хартия, която почти винаги ми се набръчква при лепене върху бисквитите, с фондановата хартия нямам такъв проблем.
Нямах резец с получената форма на отпечатаните десени и затова си направих шаблон и изрязвах по него с помощта на нож за пица (много удобно нещо за рязане в сладкарството :)
Изпекох бисквитите и изчаках да изстинат добре - в случая до следващия ден. Изрязах отпечатаните шаблони и ги залепих върху бисквитите с помощта на малко вода, нанесена с влажна четка. Притиснах леко с ръка бисквитата и изчаках половин минута докато хартията залепна плътно по цялата повърхност.

Тук идва ред на прочутите силиконови молдове - това са нещо като калъпи, с помощта, на които може да получи съвършени перли, цветя или каквото друго си поискате. Основни правила при работа с тях:
- поръсвайте формата с малко нишесте преди поставянето на фондана, така по-лесно ще извадите фондана;
- използвайте бързосъхнещ фондан. Аз използвах този;
- притиснете парче фондан към формата и след това внимателно изрежете излишното.
- може да сложите за 1-2 минути формата с фондана във фризера и така би трябвало да извадите по-лесно фигурката от молда;
Направих избраната от мен украса от бял фондан и отново залепих чрез леко навлажняване с четка на бисквитката. Оставих захарното тесто леко да изсъхне - за около 15-20 минути. След това оцветих с перлено бяла боя и добавка от гел бои за отделните цветове.
Последна препоръка - четката с, която рисувате е много важна. Аз открих идеалните за мен четки - със силиконов косъм от Слънчоглед :)
Както виждате дори и в някоя от картинките да има текст или друго изображение, което не трябва да се вижда винаги можете да го скриете :)
И последна идея. Според мен вместо перли от фондан могат да се използват и перли - бонбончета. Не съм изпробвала, но защо да не се получи?
Това е - дано да съм ви била полезна.

Коментари

  1. Габи, много са красиви бисквитките ти…наистина пролетни:)
    Аз обаче не бих се справила с тази техника, само ще се порадвам на твоите:) Поздравления за умението и старанието мила!Прекрасни са!
    Честита Пролет с много Слънце и настроение!

    ОтговорИзтриване
  2. Красота и изящество. Поздравления, Габи!

    ОтговорИзтриване
  3. Тези бисквитки наистина излъчват настроение. Работи се много приятно с фонданова хартия, нали? Успех и при другите бисквитки, явно серията продължава :)
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Поздравления, Габи!
    Много нежни, много пролетни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Разкош! Много свежи и пролетни бисквитки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Габи,бисквитките са истинско произведение на изкуството!
    Много красиви и пъстри,носят истинско пролетно настроение!
    Желая ти слънчева и усмихната пролет!

    ОтговорИзтриване
  7. Габи, честита пролет! Бисквитките ти са толкова идейни и красиви, никога не съм работила по този метод, но все и на тях ще им дойде ред и тогава ще питам подробно за някои стъпки! Хубав четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  8. Габче, много красиви десени си подбрала и майсторски си украсила бисквитките!Радвам се, че съм ти вдъхновение...
    Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасни бисквитки, Габи! Носят пролетно настроение и са толкова нежни и цветни, поздравления! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Габи, направила си прелестни бисквитки. как смее да ги опита чавек?! Като произведение на изкуството са.
    Честита пролет!

    ОтговорИзтриване
  11. Много са красиви, Габи!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  12. Красиви ,като пролетта ! Честита да ти е и весела и слънчева !
    Поздравления ,Габи за чудесните бисквитки !

    ОтговорИзтриване
  13. Габи чудесни цветя са разцъфнали на бисквитките ти!
    Прекрасни са!
    Прегръдка и пролетно настроение!

    ОтговорИзтриване
  14. Габи, като картини са! Много нежни, пролетни и цветни! Прекрасни и изящни! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Габи, прекрасни са. Моите поздравления. Слънчев ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  16. Прекрасни са! Честита първа пролет!

    ОтговорИзтриване
  17. Ами прелестни! Изпипани до съвършенство:)

    ОтговорИзтриване
  18. Благодаря ви мили приятели! Честито Благовещение! Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Ако знаеш, Габи, колко ми е полезна точно тази публикация в момента! :) Намислила съм да украся една торта и да си поръчам такава хартия. Струваше ми се доста сложно преди да прочета всички разяснения. Много ефектно се получават принтовете и изглежда лесно.
    Благодаря за обясненията!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ти е от помощ :) После да се похвалиш с тортичката! Хубав и слънчев ден :)

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации