Двойно шоколадови мъфини

Това трябваше да бъде "солена" публикация... Направих едни чудни пилешки кюфтенца, но свършиха толкова бързо, че дори не успях да стигна до шкафа с фотоапарата :) Затова - отново ще показвам "сладка" рецепта. Тези мъфинчета ги правя за втори път в рамките на една седмица - бързи, лесни и изключително вкусни. Ако погледнете само с едното око към продуктите веднага ще откриете колко са диетични - имат само 40 гр. захар ... хубаво е обаче да не гледате с двете очи :) Всичките калории се компенсират от това, че са безбожно вкусни. Открих ги случайно, търсейки рецепта, с която да използвам останалото ми кондензирано мляко от кремовете за последните торти, които правих. Показвам втората си серия, която направих за да се отблагодаря на едни почти непознат човек. Имах много неприятно преживяване - Делчо се разболя. Делчо е моят компютър и знам, че може би звучи странно, че си има име, но толкова време го чаках и когато половинът ми го подари му се радвах като на нов, скъп приятел. Неочаквано обаче се счупи и останах без компютър 3 часа преди да замина в командировка, по време на която трябваше да водя лекции цял ден. Нямах време за никаква реакция ... не знам какви чувства са личали на лицето ми, но този непознат човек не просто ми предложи да използвам за няколко дни неговият лаптоп, но без нищо да каже го опакова и ми го връчи ... Хей така ... на доверие... Не знам дали приготвянето на нещо шоколадово е достатъчно да изрази благодарността ми, но се надявам да го зарадвам поне малко...
И за да не си помислите, че вече съм забравила рецептата - ето я и нея (оригиналната рецепта е от тук).

 
Необходими продукти:
- 125 гр. краве масло;
- 40 гр. пудра захар;
- 1/2 ч.ч. сладко кондензирано мляко;
- 2 яйца;
- 120 гр. брашно;
- 50 гр. горчиво какао;
- 1 ч.л. бакпулвер;
- шипка сол;
- ванилия;
- 1/2 ч.л. нес кафе разтворено в 1 ч.л. гореща вода;
- шоколад за печене (по желание).




Приготвянето им е мнооого лесно и не, не съм объркала поредността на поставяне на продуктите :) Разбийте с миксер мекото масло с пудрата захар до пухкав крем. Добавете кондензираното мляко, ванилията и кафето и разбийте леко. Добавете размесените сухи съставки - брашно, сол, какао, бакпулвер. Разбъркайте с бъркалките без да включвате миксера докато се намокри брашното и след това включете на ниски обороти. Накрая сложете яйцата и отново разбийте за кратко. Изключете миксера, добавете парченцата шоколад (използвах т.н. шоколадови копчета за печене) и разбъркайте с лъжица. В хартиени форми за мъфини изсипете по една сладоледена лъжица от сместа. Изпечете на 180 градуса за около 20 минути. Имат божествен вкус на черен шоколад! Но ако предпочитате по-сладки неща или увеличете захарта или сменете какато с подсладено.
П.П. Можете да изпечете сместа и в правоъгълна форма за кекс, която се покрили с хартия за печене, но увеличете малко времето за печене или просто проверете готовността с клечка за зъби.

Коментари

  1. Чудесен подарък за човек, подал ръка в труден момент! Поздравления и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Или, направих ги с много желание и наистина се надявам да са се харесали. Хубава вечер!

      Изтриване
  2. Е имало и добри хора , дай Боже по-много !С толкова шоколад не вярвам да остане недоволен :) ...знам и един в къщи ,който ще изпадне във възторг от двоен шоколад :)) !
    Хубава вечер ,Габи !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иванче, наистина има все още добри хора. И те заслужават много шоколад :) Сърдечни поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  3. Габи, хубаво е, когато някой ти протегне ръка в
    труден момент!
    Чудесни мъфини :)
    В очакване и на солена рецепта!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, абсолютно е така ... бях изпаднала в такъв шок от ситуацията, че наистина не знам какво щеше да стане ако не беше този човек. Не можех да отменя семинара, а и нямах резервен вариант. Да са живи и здрави такива хора да има повече! Прегръдки!

      Изтриване
  4. Габчо,
    когато видя нещо толкова изкусително, последното за което се сещам, е да броя калории;)
    Видът им е онова , което ме провокира, а после като видя и че са лесни, заминавам да ги правя;))
    Много са ти хубави хартиените кошнички;)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте и аз не броих :) А и толкова лесно се правят, че човек няма оправдание да не ги направи! Ама са ми хубави кошничките нали ;) Селф-мейд са - както се казва :))) Прегръдка!

      Изтриване
    2. Уау!!! Селф-мейд???? Е, поклон!!!
      Ще се напъня някой ден да те изкопирам;)))
      Поздрави и прегръдки, ГаБЧО!

      Изтриване
    3. Марте, имах 10 минути да спретна някаква украса, даже трябваше да има и панделки, но уви ... Имам снимки на това, как се правят и ще ги пусна тези дни. Наистина е лесно - въпрос на материали ;)Прегръдки!

      Изтриване
  5. Погледнах я рецептата Габи:)не с едно а с две очи и видях че наистина е много лесна и много шоколадова!
    И в тези дантелки.... прелестни са мъфините!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря мила! Тези дни ми е фаворит тази рецепта, даже вече претърпя диетичен вариант без всякаква захар и с рожково брашно :) Още малко да я усъвършенствам и ще я пусна и нея. Усмихната вечер и на теб!

      Изтриване
  6. Габи, разкошни мъфини! Прекрасен жест към теб от непознат. Добрите дела от добри хора могат само да ни служат за пример. Хубава вечер! :) Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, наистина трябва да има повече добри хора! Хубава и усмихната вече и от мен!

      Изтриване
  7. Габче,слънце, много великодушен човек си ти, винаги съм го знаела! Жеста ти е великолепен, те точно напълно непознатите помагат от сърце и тях калориите не ги интересуват! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Слънце, надявам се да съм зарадвала човека, защото ги направих от сърце. Прегръдка!

      Изтриване
  8. Много вкусни мъфинки и прекрасно стоят в тези бели кошнички!
    Чудесна благодарност към човека, протегнал приятелска ръка в трудния момент!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Тилия :) Радвам се, че се харесват кошничките, защото не бях добре сигурна дали са се получили добре :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  9. Много добре изглежда всичко. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  10. Ех,че са красиви,Габи!
    Страхотен жест си получила и ти страхотно си се отблагодарила,вярвам са се харесали много мъфинките ти!
    Сърдечна прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  11. Мисля, че ще ги пробвам. Даже съм убедена. Поздрави Габи, кондензираното го пиша в плана за пазаруване за другата седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иве, надявам се да ви харесат :) Може малко да увеличиш захарта ако обичате по-сладки кексчета :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  12. Габи, кофти е да имаш проблеми, обаче пък е супер някой да ти подаде ръка! Дано има повече такива хора! А рецептата я гледам с ей такива ококорени очи, защото много, ама много ми се иска да наруша красотата на тези кошнички и да ги оставя без съдържание:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ставаме двама :) Добре, че вече ги няма иначе много трудно им устоявам и аз :) Хубава вечер!

      Изтриване
  13. Защо ли ми е позната историята за кюфтенцата, толкова пъти съм приготвяла нещо, което се е изяждало преди да успея да го снимам. :))
    Много ми харесват кошничките на мъфините (освен самите мъфини) и понеже по-горе прочетох, че си ги правила сама с нетърпение очаквам да покажеш как!
    Поздрави и хубава вечер

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Успях вече да сглобя публикация и за това как ги направих :) Надявам се да е от полза. Хубава нова седмица!

      Изтриване
  14. Тези шоколадови мъфини ме грабнаха от раз-чудни са.Благодаря ти ,Габи за рецептата!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жива много се радвам, че ти харесват! Сърдечни поздрави и усмихната нова седмица!

      Изтриване
  15. Аз, да си призная, винаги предпочитам сладките публикации ;)
    Чудни са кексчетата, Габи!
    Знаеш ли, историята за този човек ме обнадеждава, че има надежда за хората...
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели и аз и аз :) То се вижда и по списъка с нещата, които публикувам :) Хубава вечер!

      Изтриване
  16. Днес ги почваме Габи, мисля че има достатъчно захар тя не им трябва много на дребните. Поздрави.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации