Солена вита торта

Ред е на торта №3, която приготвих заедно с торта "ЦСКА" и шоколадовата тора. За първи път я направих за моя рожден ден и понеже беше приета добре реших да повторя, но с изменения в рецептата. А оригиналът е разбира се на Димитрана :)
Необходими продукти за блата:
- 8 белтъка;
- 5 жълтъка;
- 80 гр. заквасена сметана;
- 1 ч.л. сол;
- 1 ч.л. бакпулвер;
- 160 гр. брашно.
Необходими продукти за крема:
- 1/2 кутия маскарпоне;
- 1/2 ч.ч. нарязани сушени домати;
- 1/2 ч.ч. нарязани обезкостени маслини;
- 100 гр. заквасена сметана;
- 2 опаковки крема сирене Филаделфия;
- 100 мл течна готварска сметана;
- 2-3 с.л. босилеково песто;
Разбира се, че се започва от блата :) Успокоението е, че самата торта става сравнително бързо. Въпреки, че според хората около мен откакто съм започнала да кулинарствам по-сериозно, не можело да се разчита на моята преценка за бързо и лесно :)
Дими идеално е описала каква е поредността при приготвянето на тази рецепта. Започнете с разбиването на белтъците на сняг със солта. Отделно разбийте жълтъците заедно със заквасената сметана и ги добавете постепенно към белтъците. Накрая идва ред и на пресятото с бакпулвера брашно. Изпечете в тава (30х40 см) покрита с хартия за печене в предварително загрята фурна на 200 градуса за около 10 минути. Извадете от фурната и навийте на руло във влажна кърпа.Докато блатът изстива може да приготвите двата пълнежа.
Разбийте леко маскарпонето, добавете крема сиренето и накрая заквасената сметана. В друг съд разбийте сметаната и добавете постепенно маскарпонето като разбърквайте внимателно сместа докато стане хомогенна. Отделете една трета от сместа за покриване на тортата. Останалото количество разделете на две. Към първата част добавете сушените домати и маслините, а към другата част добавете босилековото песто. Разбира се може да импровизирате с пълнежа спрямо вашия вкус. Може да сложите просто нарязан на ситно колбас, настъргани кисели краставички, сирене, кашкавал и т.н. Разрежете блата на еднакви по широчина ленти. Поставете крем на всяка от тях, навийте на обърнато руло и стегнете с прозрачно домакинско фолио. Тук може да видите как трябва да стане. Оставете тортата в хладилника да стегне за няколко часа. Развийте фолиото и украсете с отделеният крем.
Тортата се получава сравнително малка, но доста наситена като вкус. Признавам си, че на нея и бе обърнато най-малко внимание в сравнение със сладките си посестирим, но аз съм много доволна от резултата :)

Коментари

  1. Много е симпатична тортата,Габи!
    Така добре си я декорирала,а за вкуса й не се съмнявам!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, благодаря ти! Малко ме измъчи украсата :) Бях измислила нещо съвсем различно, но в последния момент се наложи да импровизирам. Пожелавам усмихната вечер!

      Изтриване
  2. Прелестна е Габи и поредната ти тортичка.
    Толкова хубаво оформена и семпла ,но ти си майсторица тъй ,че не съм се и съмнявала.
    Много хубава рецепта заинтригува ме!
    Поздрави и прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче, докато се науча да меся като теб много хляб има да изям :) Благодаря ти за хубавите думи! Прегръдки!

      Изтриване
  3. Габи, невероятна е!
    И е солена!
    Страхотна майсторка си!
    Сърдечни поздрави и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, от време на време имам забежки извън сладките торти :) Даже и още идеи ми се въртят в главата, но ще видим кога ще успея да експериментирам :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  4. Това няма как да не ми хареса, Габчо! Но все пак след соленото парченце, си искам и сладкото такова за десерт;)))
    Изглежда пре-въз-ход-но!!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, тази поредност и на мен ми е любима, само че десерта се повтаря няколко пъти ;) Хубава вечер!

      Изтриване
  5. Чудесно предложение, Габи! Вкусно и много красиво! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Не зная за солената торта какво да кажа вече, направо ме разбиваш последните дни, обаче чакам с голямо нетърпение нещо много красиво, което току що видях във фб, нямам търпение! Брависимо! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пуснах го това нещо :) Благодаря ти мила! Прегръдка!

      Изтриване
  7. Това ще се приготви със сигурност. Харесвам солените торти.
    Снимките са страхотни.

    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ви е допаднала моята тортичка :) Хубава вечер!

      Изтриване
  8. Еееее,жалко само,че няма разрез,супер много ми се искаше да я видя отвътре.
    Страхотна е,Габи,и красиво и свежо декорирана,а с тези пухкави мусове вътре се обзалагам,че е невероятно вкусна и сочна!
    Сърдечна прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роска, за съжаление това с разрезите е мноого трудно ... В офиса почти не ми оставят време - докато се обърна и нещата вече са по чиниите и всеки похапва :) Никой на иска да чака да си направя снимките. Имам само една размазана снимка на нарязаната торта, но се отказах да я сложа. Но се получи наистина добре като вкус, за който обича тези комбинации разбира се. Хубава вечер!

      Изтриване
  9. Чудесна торта! Много обичаме солени торти! Но и на мен ми липсва снимка на парченце от нея. :) Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Дани :) Този път не успях да открадна парченце, което да снимам :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  10. Много благодаря! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. Вкусна солена тортичка, много красиво аранжирана!
    Габи, сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Разкошна е, Габи! Много обичам солени торти и се изкушавам да си я приготвя дори и без повод :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесва Дени :) А за тортите не винаги е нужен повод :) Слънчев ден от мен!

      Изтриване
  13. Много красоти съм изпуснала! Но тази солена торта ме грабна моментално! Много вкусно и много "джиджаво" :))) изглежда, Габи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, благодаря :) На-джиджих я много, защото исках да има хубава премяна, въпреки че е солена и не се радваше на толкова внимание от страна на рожденика :) Сърдечни поздрави и хубава вечер от мен!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации