Шоколадов трансфер

Преди около два месеца обещах да споделя опита си за направата на шоколадов трансфер и реших, че преди края на годината е хубаво човек да изпълни поетите обещания и да започне новата година на чисто :) За първи път направих трансфер миналата година горе-долу по това време за една торта. Не исках стандартна украса със сметана, дори не бях чувала за фондан, а исках да има ... кон. Ето го и него с очевидните му несъвършенства :)

Указанията открих в Тортената библиотека на БГ Мама - тук. От тогава имам няколко направени шоколадови картинки, като последната направих за рождения ден на моята половинка. Ще споделя моят опит, без да имам претенции за експертност и ще се радвам да споделите и вашия. Надявам се да съм от полза на други начинаещите като мен.
За да си направите шоколадов трансфер има няколко просто стъпки:
1. Изберете си картинка, която искате да направите, като искрено ви съветвам да няма много детайли.
2. Очертайте рамка около картинката с големината на тортата, върху която искате да я поставите. Може и да е по-малка и да до-украсите със сметана.
3. Върху отпечатаната картинка с помощта на двойно залепящо се тиксо поставете хартия за печене. Ако картинката е по-малка може да я поставите и в канцеларско джобче и да го намажете много леко с масло.
4. Ще ви е необходим кафяв шоколад за контурите. Аз лично избягвам да го разреждам с масло, за да избегна пресичане при по-некачествен шоколад. Разтопете го на водна баня или в микровълновата (пускам го няколко пъти за по 30 секунди, като след всеки от тях го разбърквам до разтопяване) и го изсипете в хартиена фунийка. Тук може да видите как да си направите.
5. Направете контурите с кафяв шоколад и сложете картинката в хладилника или фризера до стягане на шоколада.

6. Може да използвате овкусен цветен шоколад за добавяне на цвят в картинката, като този тук или да оцветите бял шоколад. Белият шоколад може да бъде оцветен със сладкарска боя на прах. При мен всеки опит за оцветяване с гел-боя водеше до пресичане на шоколада.
7. Препоръчително е периодично да охлаждате картинката докато я рисувате, защото шоколадът доста бързо се разтопява, както и да не използвате прекалено топъл шоколад  при рисуването.
8. Ако в картинката има букви или цифри трябва да ги отпечатате огледално, защото при трансфера резултата е огледален образ на оригиналната картинка.
9. Накрая, ако картината има много отделни елементи, може да я покриете цялата с пласт бял шоколад, за да получите цяла плочка и да избегнете евентуалното начупване по контурите.
10. Съхранявайте в хладилника до поставяне върху тортата/ сладкиша и преди поднасяне.
Това е :) Изисква търпение и спокойна ръка, но може да изпълните детската си мечта и да нарисувате картина, която после да изядете ;)

Накрая искам да внеса малко Коледно и празнично настроение с наградата, която Мони сподели с мен!
 

Коментари

  1. Много добре се е получил!Не съм правила шоколадов трансфер и ми беше много интересна и полезна твоята публикаця,за което благодаря!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно!
    Отново си споделила много полезна информация, Габче! Ще ми е от полза!


    Сърдечен поздрав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно си се справила, Габи! Много полезни съвети, благодаря ти! Но дали ще се престраша, още не зная)

    ОтговорИзтриване
  4. Габи,кончето е чудесно,както и зайчетата!
    Благодаря за всички съвети и честита наградка!

    Хубав ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  5. Габи, възхищавам ти се на уменията! Много, много ми хареса твоята украска!
    С такъв интерес четох твоето упътване- много увлекателно си го написала! Благодаря ти от сърце! За мен беше истинско удоволствие!
    И кончето е станало невероятно красиво!!!
    Прегръщам те и....продължавай все така!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесно!Дори не знаех, че може така, много благодаря за подробните обяснения!Ако набера смелост, ще опитам...Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  7. Какви трансфери, какви чудеса, Габи направо ми взе акъла! Признавам си не съм знаела преди за това. Прегръдка, справяш се страхотно!

    ОтговорИзтриване
  8. никога не съм пробвала,защото ми се струва доста трудоемко,но тези сладки зайчета ме изкушават да пробвам и аз
    поздравления ,получило се е много добре
    прегръдки и сладки сънища

    ОтговорИзтриване
  9. Габче, много хубаво си описала технологията и чудесно са ти се получили и зайковците, и кончето! Аз имам малък опит с трансфера, но имам планове да задобрея някой ден, дано! :)
    Желая ти много хубав петък И си те запазвам за личен консултант за следващата ми торта, да си знаеш отсега! ;)

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря за подкрепата момичета! Много ще се радвам ако съм ви била от полза :)
    Марийче с удоволствие ще помагам за тортата, въпреки че има невероятни експерти в кулинарното ни общество, но съм на среща за всичко, от което имаш нужда :)
    П.П. Ако виждате този коментар за втори път, грешката не е във вашия компютър! При мен незнайно защо първия изчезна :)

    ОтговорИзтриване
  11. Красиво е,но едва ли ще се справя.Това ,което си сътворила е прекрасно-поздравления.Макар ,че с тези подробни описания,може и да се пробвам...
    Хубава вечер ,Габи!

    ОтговорИзтриване
  12. Е това изглежда вкусно, но ако има някой да го сготви, пък аз само да го консумирам ще е най-добре.

    ОтговорИзтриване
  13. Това, много често е най-добрият вариант :)Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации