Споделено предизвикателство

От скоро из нашето кулинарно блогово пространство се разхожда едно предизвикателство, което по забавен и интересен начин ни разказва за хората, с които споделяме общо хоби и кулинарно вдъхновение :) Беше ми много приятно да чета различните истории и да се чудя как сте успявали да се справите с това да раказвате чрез първите букви на името на блога. И накрая Леви леко почука на моята врата и ме покани да се присъединя към тази идея. Признавам си, че леко се стреснах - какво толкова мога да разкажа за себе си, а и името на моя блог е дълго, но реших да опитам и ето какво се получи :)

Ако трябва да опиша себе си с една дума това е – нетърпелива :) Искам това, което съм си наумила да стане СЕГА И ВЕДНАГА! Но през последните години започнах да се научавам да проявявам търпение и към себе си и към околните.

Винаги търся вината винаги първо в себе си.

Ако можех бих приютила вкъщи всяко мъниче, което срещна самотно по улиците. Мъжът ми се шегува, че това, което ни спасява от превръщане в приют за изоставени домашни любимци е факта, че живеем на квартира със строги хазяй, които трудно приеха дори това, че имаме коте.

Не мога да шофирам. И не говоря за липсата на желание или в липсата на опити да се науча. Просто попаднах на един инструктор, който имаше много „интересен” подход. Всеки път, в който попаднех на дупка (в София това е горе-долу постоянно състояние при шофиране) или грешах започваше да крещи, че току що съм прегазила човек … дете. Стигна се до там, че сега изпитвам страх само при мисълта какво може да се случи ако карам кола.

Търся доброто в хората… Някак си вярвам, че във всеки човек има поне едно зрънце доброта независимо от това, колко често ме оборва живота. 

Ютията не ми е приятел :) Мисля, че развих тази непоносимост към гладенето през годините, в които със сестра ми се редувахме да гладим безумно зелените военни ризи на баща ми, които той имаше в несметни количества.

Рисуването не ми се отдава. Като малка много исках да се окажа талантлива поне в една сфера – било пеене, било рисуване, било балет, но се оказах безнадежден случай :)

Искам да си имам чаена къща. Малко уютно местенце, на което да се предлагат стотици видове чай, вкусни сладкиши, хубави книги и много спокойствие. Не знам дали ви е правило впечатление, но в повечето кафенета и сладкарници е шумно и толкова забързано, че се губи дори и част от чара на десертите и вместо да си тръгнеш релаксирал си все така стресиран.

Стоя до късно, за да пиша в блога си - да подготвям рецепти, редактирам снимки, да чета вашите блогове. Често не ми достига сън по тази причина, но дори и това не ме кара да се откажа.

Тишината за мен е несметно богатство. В нея има толкова уют, топлина. Тя може да бъде изпълнена с много любов и нежност. Понякога си мисля, че говоренето е силно надценявано като капитал и ежедневието ни е замърсено от доста излишен шум. Или просто тези мисли са ефект от дългото ми живеене в столицата :)

Искам да върна времето назад и да променя някои мои решения и постъпки. Не съм от хората, които казват, че не съжаляват за нищо и нищо не биха променили.

Четенето на книги е нещо без, което не мога. Ако се случи така, че дълго време не съм чела започвам да се чувствам като да не съм виждала много близък приятел с години. Обичам усещането при разгръщането на хартиените страници, потапянето в един нов свят, предвкусването на удоволствието от края на историята … Научих се да чета преди да тръгна на училище. В първи клас учителките ме оставяха да чета на класа приказки и отиваха да се редят на опашки за дефицитни по това време стоки. Когато бях малка от кварталната библиотека извикаха моите родители да им кажат да ми направят забележка, че само вземам книги и ги връщам след една седмица без да ги чета. Отказваха да повярват, че е възможно да чета толкова много :)

Не мога да спра да си купувам разни неща за готвене – като се започне от разноцветни форми за мъфини, мине се през чини за сервиране и се приключи с промишлени количества кокос. Запасите ми биха стигнали поне за година на едно нормално домакинство ;)

Организирана съм до вманиаченост :) Аз съм от хората, които дори и по време на почивката трябва да знаят кога, какво, къде.  Постоянно подреждам и това често изнервя хората около мен, но същевременно понякога се отдавам на тотален хаос и на движение по течението. Не се учудвайте – все пак съм зодия близнаци.

Вярвам в чудеса. В онези малките, за които не пишат по вестниците. Чудото от появата на дълго чакано бебе, чудото на подадена ръка в труден момент, чудото на усмихната продавачка, в коята на тежък работен ден :)

Когато вали винаги си спомням едно от първите стихотворения, които написах като дете:
„Кап-чук! Кап-чук!
Пада капка върху капка
 и в гъстата гора настана шумна веселба!
Малка мравки закачливи            
Скачат върху гъбки криви …”

Ужас! Сега видях колко много съм написала до момента! Продължавам на бързичко, за да не ви досадя :)

Храната трябва да е приготвена с много любов. Дори и да поднасяш само парченце хляб – ако е от сърце то е по-вкусно и от вечеря в най-скъпия ресторант.

Надявам се един ден да имаме с моята половинка къща пълна с деца, поне две кучета, няколко котета, градина, в която сама съм засадила пъстър килим от цветя... Предполагам, че звучи банално, но вярвам, че само човек, който има своя домашен оазис на уют и спокойствие може да покори света.

хвам метлата" много рядко :) Но когато се случи околните казват, че е впечатляващо събитие. Не, че не се ядосвам често, но се опитвам да не го показвам и да разрешавам проблемите по спокоен начин.

Тръгна ли на път се чувствам друг човек. Самото пътуване ме изпълва с енергия. Обичам самото усещане от движението, тръпката от очакването за откривателство на нови места, хора и преживявания.

Ако сте проявили толкова голямо търпение да изчетете всичко до тук Благодаря много и ви пожелавам лъчезарен, усмихнат и много красив уикенд!

И накрая искам да предам щафетата на Жани, Мъхче, Тhe witch, Бети, Лети, Илиана, Миро.

Коментари

  1. Габи,
    чудесно си го написала и разпознах доста неща, които са типични и за мен!
    Сякаш не ми се искаше да свърши заглавието!
    Сърдечни поздрави и много слънчеви и усмихнати дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Габи,хубавото на дългото име на блога ти :-),е че си споделила толкова интересни неща.Много от нещата, които си написала,бих казала и аз за себе си.
    Прегръдки!
    Желая ти слънчеви дни и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  3. Габи,много ми беше интересно да науча нещичко за теб!
    Пожелавам ти да се сбъднат всичките ти мечти и ти препоръчвам да не поглеждаш никога назад,или обръщайки се да виждаш само хубавите неща и да не съжаляваш за нищо!
    Научи се да живееш за мига,защото оценявайки го има по-малка вероятност обръщайки се назад да искаш да промениш нещо!
    И Габи,зарежи го този инструктор и се научи да шофираш,защото с толкова деца и домашни любимци в бъдеще ще ти е много необходимо:)
    Прегръщам те и ти пожелавам страхотен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Габи,
    не го знам това предизвикателство, но изглежда супер интересно. Да успееш да споделиш толкова много неща, започващи само с една буква.Желая ти да успееш да направиш твоята чаена къща, да имаш повече време за сън и много- много творческо вдъхновение.

    ОтговорИзтриване
  5. EЕееее,Габи,признавам,че си се справила супер,много увлекателно ми беше и можеше да изчета поне два пъти по толкова още:).Поразително голямо сходство откривам между нас,особено по отношение на досадното гладене,стоенето с часове на компютъра,за да разглеждам в блоговете или да подготвям публикация,от което също вече спя доста по-малко,но и аз не се отказвам,затова писах и при мен,че ми действа като наркотик.
    Тишината е особено ценна и за мен,сигурно защото много рядко я намирам.Също съм нетърпелива и нямам никоя от заложбите,за които говориш.Ставам за твоя виртуална близначка май:)

    Една силна прегръдка от мен!:)

    ОтговорИзтриване
  6. Габи, бе ми много интересно и приятно да прочета написаното от теб! Повярвай не се отегчих и за секунда! Радвам се, че имах възможност да науча повечко неща за теб!

    Сърдечни поздрави, мила Габи!

    ОтговорИзтриване
  7. Габи, много ми хареса, много, аз също получих тази задачка от Леви и в най-скоро време ще я изпълня.
    С две думи ти си едно прекрасно същество, с което бих разговаряла с часове!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Габче, ,много ми беше приятно да прочета всичко това! Мисля, че си страхотен човек, интересна личност и добър приятел, а с чаената къща ме спечели напълно и завинаги (защото и мен ме спохождат подобни мисли :))
    С най-хубави пожелания за една безоблачна седмица и до скоро! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти Дани! А на мен ми се стори доста дълго заглавието като се наложи да пиша, но се радвам, че ти е било интересно :)

    Бети чакам с нетърпение твоето разказче по букви:) Поздрави!

    Кате искрено ме развесели :) Не се бях замисляла, че мечтата за много деца и домашни любимци изисква шофьорски умения, но си напълно права! Мисля, че това може да ме стимулира пак да опитам :)

    Много ти благодаря Дани :) Надявам се наистина един ден да си имам своето не само виртуално местенце. Хубава нова седмица!

    Елексирче – близначе, знаех си аз, че имаме много общи неща :) Не случайно така бързо се открихме в безбрежното може на кулинарните блогове! Прегръщам те и ти пожелавам много усмихната нова седмица!

    Леви благодаря :) И на мен ми беше много интересно да чета за теб и честно казано ти ме провокира да пиша и да споделя, въпреки че преди това си бях казала, че няма да се реша :)

    Павлинка ще чакам с нетърпение да чета твоето изпълнение на задачката! А ще се радвам много да имаме възможност един ден да си говорим с часове :) Поздрави!

    Много благодаря за милите думи Марийче! Наистина голяма мечта ми е това за чаената къща :) Даже вече съм започнала да си събирам разни чайници, чаши и аксесоари за сервиране, въпреки че накрая може да си остане само като хоби.

    ОтговорИзтриване
  10. Габи,
    допадаш ми:-)
    Благодаря за отправеното предизвикателство, ще опитам, но не вярвам да се справя толкова добре като теб!
    И да ти кажа, за миг не се отегчих, даже напротив!
    Беше истинско удоволствие да чета и да се запозная по-отблизо с теб!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ти Мъхче :) Сигурна съм, че ще се справиш - тук няма добре или зле - просто разказваме за себе си :) Ще чакам твоя разказ с интерес. Хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  12. Ооо Габи, първото което искам е да ти пожелая хубава, уютна къща пълна с деца! Беше ми изключително приятно да се запозная с теб и имаме много прилики, само с колата ... за мен тя е втори дом :))
    Идеята ти за чаената къща супер ми допада ... аз си мечтая за едно такова местенце ... да си помълча с чаша ароматен чай, кифличка и книга :)
    Много усмивки от мен за теб!

    ОтговорИзтриване
  13. Много ти благодаря Ева за хубавите пожелания :) В интерес на истината и за мен колата е почти като втори дом, защото имаше период от живота ми, в който прекарвах повече време на колела отколкото в квартирата си и затова преди да се запиша на курс свързвах шофирането с много приятни емоции и започнах уроците с голямо желание ... но не съм се отказала да опитам пак :) Виждам, че чаената къща е обща мечта на няколко човека вече и може пък един ден да я направи заедно :)
    Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Много интересно предизвикателство! За мен ти винаги си била естет и кулинарна фея и сега откривам и други интересни неща за теб, Габи!
    Най- искрени пожелания за много сбъднати желания и да си останеш все така творяща красота и доброта!

    Усмихнат ден!
    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  15. Миленка чак се притесних от толкова хубави думи за мен и то от човек пред чийто талант и усет за красивото се прекланям. Много ти благодаря! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Габи,мила,четох и видях себе си,аз съм дева .А в тишината се влюбих когато бях 2 месеца при дъщерята .Там е така зелено ,сутрин като си пийех кафето не пусках радийото,слушах ...тишината ,и сега когато съм в къщи не слушам радийо,но тука и тишината ме напусна,мечтя да с и имам къщичка в гора.

    ОтговорИзтриване
  17. Добре дошла :)Напълно те подкрепям за къщичка в гората - страхотно място за почивка и наслаждаване на тишина! Поздрави и хубав вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. Габи, толкова хубаво си го написала. Беше ми много приятно и интересно да се запозная с тебе, макар и по този виртуален начин. Всяка от нас тук е намерила частица от себе си в написаното. Признавам, че и аз често имам подобни мисли. Не ги изричам на глас, защото искам да е пред някой, който ще ме разбире. Не обичам да пиша, макар, че често ми се налага.
    Желая ти много слънчево настроение и сбъдване намечтата за чаената къща!

    ОтговорИзтриване
  19. Или, много благодаря ... от написаното от теб усещам разбиране и може би сродна душа :) Ще се радвам! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации